Hizmet Sağlayıcı ve Tarafları
İşbu sözleşme, Websoft Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Hizmetleri (sözleşmenin bundan sonraki bölümlerinde kısaca “Websoft Bilişim Hizmetleri” olarak anılacaktır.) i̇le Websoft Bilişim Hizmetleri tarafından sağlanan hizmetleri satın alan müşteriler (bundan sonra kısaca " müşteri " olarak anılacaktır.) arasında akdedilmiştir.
Adres: Aydınlıkevler Mahallesi 2046 Sokak 33220 Yenişehir, Mersin
Sözleşmenin Konusu
İşbu sözleşmenin konusu Websoft Bilişim Hizmetleri tarafından sağlanan, kiralık sunucu, sanal sunucu (vps/vds/ssd vds vb.), bulut sunucu hizmetlerine i̇lişkin hizmetin kullanım şartlarını belirler.
Bilgi
Websoft Bilişim Hizmetleri dünya çapında kabul görmüş olan standartları uygulayarak müşterilerine daha güvenli hizmet vermeyi amaçlamaktadır.
İçerik İzinleri
Websoft Bilişim Hizmetleri tarafından sağlanan tüm hizmetlerin kullanımı, uluslararası hukuk kurallarına ve teamüllere türkiye cumhuriyeti'nin taraf olduğu uluslararası sözleşmelere uygun olarak kullanılmak zorundadır. Websoft Bilişim Hizmetleri yasal değişiklikler konusunda müşterilerine bilgi vermekle yükümlü değildir. Hizmetler sadece yasal i̇zinler dahilinde kullanılabilmektedir. Hizmetlerimizden yararlanan tüm müşterilerimiz yayımlayacakları ve/veya çalıştırdığı tüm i̇çerik yada uygulamaların yasalara uygun olduğunu ve başkaca gerçek ya da tüzel kişilerin hak ve hürriyetlerini engelleyici veya bunlara zarar verici olmadığını bu anlaşma i̇le kabul, beyan ve taahhüt etmektedir. Websoft Bilişim Hizmetleri tarafından sağlanan hizmetlerde telif hakkı veya marka i̇hlali yapmak yasaktır. Telif hakları video, müzik, kitap veya fotoğraf gibi gibi eser niteliğinde veya değil sahibinin hususiyetini taşıyan her türlü i̇çeriklerin kopyalanması vb. Oluşabilecek tüm hak i̇hlallerini kapsar. Ticari marka sahibinin veya hak i̇hlaline uğrayanın ürünlerini i̇zinsiz olarak yayımlanması durumunda, müşteri veya tüzel kişilerin hesapları, Websoft Bilişim Hizmetleri’ne resmi olarak tebliğ edildiğinde sonlandırılacaktır.
Kısıtlamalar
Tüm hizmetlerimizde i̇zin verilmeyen i̇şlemlerle i̇lgili örnekler aşağıda belirtilmiştir;
• IRC Scriptler ve Botlar
• DHCP Sunucu (Network Yapımız Gereği DHCP Sunucu Kurulumuna İzin Verilmemektedir. DHCP Kurulması İçin Teknik Ekibimizden Bilgi Alarak Müşteriye Özel Alt Yapı Hazırlanması Gerekmektedir)
• Proxy Scriptler ve Anonymizerlar
• Korsan Yazılım ve Warez
• AutoSurf, PTC, PTS ve PPC Siteleri
• IP Scannerlar
• Bruteforce Programları, Scriptleri ve Uygulamaları
• Mail Bombers, Spam Scriptler ve Mailer Pro
• Uygun İzinlere Sahip Olmayan Madde Satışı
• Adult, Erotik, Adult Hikaye ve Video Gibi Her Türlü İçeriğe Sahip Siteler
• Escort, jigolo Siteleri Gibi Arkadaşlık ve Bu İçeriğe Sahip Olan Tüm Siteler
• Piyango ve Kumar Siteleri
• MUD'lar, RPG'ler ve PBBG'ler
• Hacker Siteleri Odaklı Arşiv Programları
• Yasadışı Faaliyetleri Teşvik Siteleri
• T.C. Yasalarına Aykırı Olan Tüm İçerikler.
Websoft Bilişim Hizmetleri herhangi bir hesap sahibine hizmet vermeyi reddetme hakkına sahiptir. Yayımladığınız bir materyal müstehcen, tehdit, yasa dışı ya da bir şekilde hizmet kullanım sözleşmesini i̇hlal eden bir durumda olduğu zaman size haber verilerek ya da haber verilmeden hizmetiniz devre dışı bırakılacaktır.
Abuse (kötüye kullanım) birimimizden e-posta geldiğinde, 24 saat i̇çerisinde gelen bildirime karşı destek bileti üzerinden cevap verme zorunluluğunuz bulunmaktadır. 24 saat i̇çinde cevap alınamıyorsa hizmetin askıya alınması veya sonlandırılması gerekebilir. Ayrıca, 5651 sayılı yasa gereğince mahkeme kararları veya tib (telekomünikasyon i̇letişim başkanlığı) erişimin kısıtlaması i̇le i̇lgili kararları gece veya gündüz fark etmeksizin 4 saat i̇çerisinde herhangi bir i̇htara gerek kalmadan yasa gereği uygulanacaktır.
Kısıtlamalar i̇le birlikte toplu halde atılan spam veya i̇stenmeyen e-posta gönderimine kesinlikle i̇zin verilmemektedir. Üye ve veri tabanlarından gönderilen mailler, satın alınan mail listeleri ve bunlara gönderilen mailler spam olarak değerlendirilir ve kabul edilir. Bu aktiviteleri yapan müşterilerin hesapları uyarılmadan durdurulacak veya e-posta gönderimine karşı sınırlandırılacak, spam mail gönderimi müşteri tarafından durdurulmadan hizmet tekrar aktif edilmeyecektir.
İşbu sözleşmeye uymayan herhangi bir hizmeti Websoft Bilişim Hizmetleri kapatma ve kendi durumuna göre acil durumlarda değişiklik yapma haklarını saklı tutmaktadır.
Küçük yaştakilere potansiyel zarar verecek i̇çerikleri yayımlamak kesinlikle yasaktır, çocuk pornosu veya buna benzer algılanan i̇çerikler bu kategoride değerlendirilmektedir. Herhangi bir sitede çocuk pornosu barındırılması veya bildirilmesi durumunda müşterimize i̇çeriğin kaldırılması hususunda abuse bildirimi yapılarak, bunun tekrar etmesi durumunda hizmet sonlandırılır. Hizmet sahibinin bilgisi dışında olan bir durum i̇se, i̇çeriğin kaldırılması i̇le i̇lgili 24 saat süre verilmektedir.
Bir hizmete gelebilecek ddos ataklar, mail bomer, flood, ip spoffing ve benzeri türde saldırılar karşısında diğer hizmet alan kullanıcıların bu durumdan etkilenmesi nedeni i̇le hesap geçici suretle derhal saldırı altında olan ip adresi kapatılır.
Yedekleme ve Veri Kaybı
Firmamız vds ve dedi̇cated sunucular i̇çin kesinlikle yedek almamaktadır. Müşteriler yedeklerini kendileri saklama ve muhafaza etmekle sorumludur. Ücreti mukabil alınacak yedekleme i̇şlemlerinde yedekleme sözleşmemizde yazılı olan yedekleme sözleşmesi̇ şartlar geçerli olacaktır. Olası bir veri kaybı ya da sorunda firmamız kesinlikle sorumlu değildir.
Sunucu Kurulumları
Müşteri, sunucu siparişi esnasında sunucuya kurulabilecek i̇şletim sistemlerini özgürce seçebilmektedirler, örneğin : centos7, windows 10 gibi. Siparişi verilen sistemi firmamız, müşteri özel olarak sanallaştırılmamasını i̇stemediği sürece, fiziksel sunucuyu wmvare esxi̇ i̇le sanallaştırarak sağlamakta ve sunucu üzerindeki tüm fiziksel kaynağı sanallaştırarak sunucuya vermektedir. Fiziksel sunucu sitemizde yazan özellikleri i̇le birlikte fiziksel olarak müşteriye verilirken, sanallaştırma sayesinde hem performans kaybı olmamakta, hemde olası donanım arızalarında sanallaştırmanın verdiği kolaylık i̇le sunucu clone ya da migrate yöntemi i̇le farklı bir sunucuya aktarılabilmektedir.
Ancak müşteri sanallaştırma i̇stemez i̇se fiziksel sunucu sanallaştırma yapılmadan da kurulabilmektedir. Sanallaştırma yapılan sunucular i̇çin de esxi̇ bilgileri müşteri i̇le paylaşılmaktadır. Böylece sunucunun fiziksel olarak müşteriye ait olduğunu görebilmektedir.
Tekni̇k Destek İle İlgi̇li̇ Şartlar
Teknik destek talepleri sadece otomasyon sisteminden kabul edilmektedir ve buradan kayıt altına alınmaktadır. Teknik destek taleplerine cevaplar da yine aynı şekilde otomasyon sistemine gönderilmiş destek taleplerine cevap olarak i̇letilir.
Telefon üzerinden teknik destek kesinlikle verilmemektedir. Destek talebi gönderen müşterilerimiz, telefon i̇le i̇letişime geçip destek talepleri hakkında ekibimize konunun acil olduğunu i̇letebilir veya destek talebinin durumu hakkında bilgi alabilir. Problemin çözümü, detayı ve bilgilendirmesi gönderilen destek talebi üzerinden yapılmaktadır.
Websoft Bilişim Hizmetleri müşterilerine sadece kendi i̇şi i̇le alakalı konularda destek verebilir. Yönetici şifresi müşteriye ait olduğundan dolayı sunucuların yönetimi Websoft Bilişim Hizmetleri tarafından yapılmamaktadır. Websoft Bilişim Hizmetleri' nin müşteriye vereceği teknik destek i̇çeriği aşağıda maddeler halinde belirtilmiştir. Belirtilen maddelerin i̇çerdiği teknik destek kapsamı dışındaki talepler, servis seviyesi anlaşması yapılarak yerine getirilir.
A. Satın alınan sanal ya da fiziksel sunucu hizmetinin devreye alınması i̇çin gereken i̇lk i̇şletim sistemi kurulumu ücretsizdir.
B. Fiziksel sunucularda i̇lk kurulum dışında yılda bir defa ücretsiz olarak yeniden kurulum yapılmakta olup, bunun dışındaki kurulumlar i̇çin ücret talep edilmektedir.
C. İşletim sistemi üzerine Websoft Bilişim Hizmetleri'den satın alınmış kontrol paneli yazılımlarının kurulumları ücretsiz olarak yapılır.
D. Websoft Bilişim Hizmetleri'den satın alınmış kontrol paneli yazılımları kullanımı müşteri tarafından sağlanırken, bu panellerde oluşabilecek arızalarla i̇lgili destek Websoft Bilişim Hizmetleri tarafından verilecektir. Kontrol paneli yazılımlarının kullanımına i̇lişkin destek Websoft Bilişim Hizmetleri tarafından verilmemektedir./span>
E. İşletim sistemlerinde oluşabilecek arızalar i̇le i̇lgili sorumluluk müşteriye ait olup bu arızalardan dolayı müşterinin sunucuya uzaktan erişebilmesini sağlamak i̇çin gerekli i̇şlemler Websoft Bilişim Hizmetleri görevli personeli tarafından sağlanmaktadır. (kvm over ip, konsol erişimi gibi) oluşan sorunları gidermek müşteri tarafından yapılmalıdır. Talep edilmesi durumunda çeşitli i̇şletim sistemlerinde rescue (kurtarma) modunda i̇şletim sistemleri yeniden başlatılabilir.
F. Fiziksel sunucularda meydana gelen arızalar Websoft Bilişim Hizmetleri teknik destek personeli tarafından kontrol edilir, arızalı olan fiziksel sunucu bileşenleri yenileri i̇le değiştirilir. Eğer arıza giderilemiyorsa Websoft Bilişim Hizmetleri stoklarında bulunan aynı sunucu veya muadil bir sunucu size tahsis edilir. Problemin çözümüne i̇lişkin, teknik destek personeli size tahmini bir süre vermemektedir. Yaşanan bu problemden dolayı sunucunun i̇şletim sistemi veya Websoft Bilişim Hizmetleri'den satın almış olduğu kontrol panelinin yeniden kurulması gerekiyorsa bu kurulum ücretsiz olarak yapılır.
G. Sanal veya fiziksel sunucularda i̇nternet erişimi i̇le i̇lgili yaşanan problemlerde teknik destek Websoft Bilişim Hizmetleri tarafından sağlanır. Ancak i̇nternet erişim kesintisi; sunucu üzerindeki i̇şletim sistemi, çalışan uygulamalar ve/veya kullanıcı hatalarından kaynakli i̇se çözümün mümkün olabildiği durumlarda talep edilmesi halinde Websoft Bilişim Hizmetleri teknik personeli tarafından teknik destek sağlanacaktır.
H. Sunucunuza gelen i̇nternet saldırıları i̇le i̇lgili saldırının tipine göre Websoft Bilişim Hizmetleri saldırı korumalı ip sunmaktadır. Bu hizmetin teknik detayları i̇nternet sitemizde yer alır. Eğer bir firewall hizmetiniz yok i̇se saldırının engellenmesine i̇lişkin Websoft Bilişim Hizmetleri teknik destek sağlamamaktadır. Ancak talep edilmesi durumunda gelen saldırılara ait log kayıtlarının verilmesi, ip adresinin kapatılması ve ip adresinin geçici olarak yurtdışı erişiminin engellenmesi sağlanmaktadır.
Li̇mi̇tlendi̇rmeler
Sunucular i̇le i̇lgili limitlendirmeler aşağıda maddeler halinde belirtilmiştir.
A. Kiralık sunucular
Kiralık sunucuların donanım bileşenlerinde yapılacak değişiklikler i̇nternet sitemizde yer almaktadır. İnternet sitemizdeki kiralık sunucular paketleri i̇çin ram ve di̇sk gibi geçerli bileşenler dışında değişiklik yapılmamaktadır.
Kiralık sunuculara dışarıdan herhangi bir cihaz ve/veya müşteriye ait olan fiziksel bileşenlerin veri merkezine gönderilerek takılması kesinlikle yasaktır.
Kiralık sunucularda i̇nternet erişimi i̇le i̇lgili trafik kotası 1 gbps port üzerinde 100 mbit/s olarak paylaşımlı şekilde verilmekte ve 10 tb aylık kota i̇le limitlendirilmektedir. Aylık 10 tb üzerinde kullanım yapıldığında burst limit aşım ücreti olarak 0,09 krş + kdv olarak her ayın 1'inde ücretlendirilecektir, verilen hizmetin limitler dahilinde kullanılmasında sorumluluk müşteriye aittir.
Websoft Bilişim Hizmetleri’ne ait kiralık donanımların arızalarından müşteri̇ sorumlu değildir. Ayrıca müşteri̇ kendi veri güvenliğini sağlamak ve yedeklerini tutmak i̇le sorumlu olduğu i̇çin, donanımsal arızalardan meydana gelen zararlardan Websoft Bilişim Hizmetleri’ni sorumlu tutmayacağını i̇şbu sözleşme i̇le taahhüt eder. Tüm kiralık donanımların parçaları ücretsi̇z olarak Websoft Bilişim Hizmetleri tarafından değiştirilir veya gerekli parça yada sunucunun elde bulunmaması durumunda muadil sayılabilecek eş parça veya sunucu i̇le değiştirilir.
Websoft Bilişim Hizmetleri, müşteri̇’ye sağladığı hizmet konusunda aracı konumunda i̇se donanım arızalarından Websoft Bilişim Hizmetleri sorumlu değildir. Bundan dolayı yaşanabilecek maddi ve manevi zararlardan müşteri̇, Websoft Bilişim Hizmetleri’ni sorumlu tutamayacağını i̇şbu sözleşme i̇le taahhüt eder.
B. Vps sanal sunucular
Vps sanal sunucu hizmetinin paket özelliklerinde yapılacak değişiklikler i̇nternet sitemizde yer almaktadır. Sitemizdeki vps sanal sunucu paketleri i̇çin geçerli özellikler dışında değişiklik yapılmamaktadır.
Vps sanal sunucularda sanallaştırma yazılımsal olarak yapılmaktadır. Sanal sunucuya verilen limitler maksimum kullanımdan dolayı teknik olarak aşılabilir. Maksimum kullanım ya da yapılan limitlendirmelerin üstünde bir kullanım söz konusu olduğunda Websoft Bilişim Hizmetleri kullanıcının sunucusuna müdahale etme hakkına sahiptir.
Vps sanal sunucularda i̇nternet erişimi i̇le i̇lgili trafik kotası satın alınan hizmetin detaylarında açıkça belirtilmektedir. Hizmet detaylarında açıkça belirtilen trafik paket kotasının aşılması durumda aşılan miktar kadar ücretlendirme yapılacaktır. Bu ücretlendirme i̇le i̇lgili bilgiler i̇nternet sitemizde yer alır.
Vps sanal sunucularda müşteri memnuniyeti i̇çin i̇leride oluşabilecek kaynak dağıtım problemlerini önlemek amacıyla sanal sunucunuz aynı alt yapı i̇le sanallaştırılmış farklı bir ana sunucu üzerine taşınabilir. Bu taşıma i̇şlemi Websoft Bilişim Hizmetleri tarafından planlı bakım çalışması kapsamında gerek görüldüğü durumlarda yapılabilir. Bu taşımadan dolayı kaynaklanabilecek kesinti durumlarında Websoft Bilişim Hizmetleri önceden size haber verir ve bu kesintiler planlı bakım çalışması kapsamında yapıldığı i̇çin uptime garantisi dışındadır, verilen hizmetin limitler dahilinde kullanılmasında sorumluluk müşteriye aittir.
C. VDS ve SSD Sanal Sunucular
Vds ve ssd vds sanal sunucu hizmetinin paket özelliklerinde yapılacak değişiklikler i̇nternet sitemizde yer almaktadır. Sitemizdeki vds ve ssd vds sanal sunucu paketleri i̇çin geçerli özellikler dışında değişiklik yapılmamaktadır.
Vds ve ssd vds sanal sunucularda i̇nternet erişimi i̇le i̇lgili trafik kotası satın alınan hizmetin detaylarında açıkça belirtilmektedir. Hizmet detaylarında açıkça belirtilen trafik paket kotasının aşılması durumda aşılan miktar kadar ücretlendirme yapılacaktır. Bu ücretlendirme i̇le i̇lgili bilgiler i̇nternet sitemizde yer alır.
Vds ve ssd vds sanal sunucularda müşteri memnuniyeti i̇çin i̇leride oluşabilecek kaynak dağıtım problemlerini önlemek amacıyla sanal sunucunuz aynı alt yapı i̇le sanallaştırılmış farklı bir ana sunucu üzerine taşınabilir. Bu taşıma i̇şlemi Websoft Bilişim Hizmetleri tarafından planlı bakım çalışması kapsamında gerek görüldüğü durumlarda yapılabilir. Bu taşımadan dolayı kaynaklanabilecek kesinti durumlarında Websoft Bilişim Hizmetleri önceden size haber verir ve bu kesintiler planlı bakım çalışması kapsamında yapıldığı i̇çin uptime garantisi dışındadır. Verilen hizmetin limitler dahilinde kullanılmasında sorumluluk müşteriye aittir.
Ödeme Bi̇lgi̇leri̇
Sanal sunucu ya da kiralık sunucu hizmetlerinde cpanel ve litespeed gibi lisans masrafları dahil ödeme süresi maksimum 2 gün tolere edilmektedir. 2 günden daha fazla sürede müşteri ödeme yapmaz i̇se sunucu tamamen kapatılır ve tüm veriler silinir. Bu nedenden dolayı doğacak herhangi bir sorundan firmamız sorumlu değildir.